Budapest de gekstee - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jolien Budapest - WaarBenJij.nu Budapest de gekstee - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jolien Budapest - WaarBenJij.nu

Budapest de gekstee

Blijf op de hoogte en volg Jolien

19 September 2012 | Hongarije, Boedapest

Szia mindenki,

Om me dan toch maar aan mijn woord te houden, bij deze een nieuw reisverslag :)!
De eerste paar dagen in Budapest zijn Laurien en ik vooral op ontdekkingstocht geweest en hebben we verschillende dingen geregeld (denk aan een simkaart en een kaartje voor het openbaar vervoer). Daarnaast hadden we meteen op de erasmus-facebook-pagina (voor de digibeten onder jullie: een site waar alle erasmus-studenten van Budapest zijn aangemeld, zodat iedereen berichtjes, foto's e.d. naar elkaar kan sturen) een berichtje gepost om samen s avonds een drankje in de stad te gaan doen, zodat we meteen een aantal nieuwe mensen leerden kennen (check foto's)!
Dit was erg leuk en een mooie opening van ons eerste weekend in Budapest ;)! Tussen al deze nieuwe vrienden, heeft Laurien ook haar nieuwe huisgenootjes gevonden, Alba (Santiago de Compostella, Spanje) en Charlène (Bordeaux, Frankrijk) hadden namelijk nog een kamer in hun appartement over en zochten hier nog een leuk huisgenootje voor.
Laurien en ik hadden het plan om in het weekend samen naar het Balatonmeer te gaan, maar toen we hoorden dat er een Erasmusweekend daar plaats zou vinden, hebben we ons bij de groep gevoegd die op de Donau ging kanoën, ook dit was een zeeeer geslaagde dag :)!

De eerste week ging ontzettend snel. Aangezien wij hier 2e en 3e jaars vakken van Fysiotherapie volgen, krijgen we hier veel anatomie, fysiologie en pathofysiologie, dit zijn voor ons wel moeilijke vakken, omdat we hier eigenlijk geen voorkennis van hebben.. Gelukkig zijn alle andere vakken wel goed voor ons te volgen (denk aan sociologie, epidemiologie, gezondheid en maatschappij etc.)

Buiten het leren om, heb ik een kroegentocht met erasmus gedaan, de wedstrijd van Nederland-Hongarije gekeken (die Nederland natuurlijk dik gewonnen heeft, ter frustratie van de Hongaren hier!), naar the House of Terror geweest, met mijn huisgenootjes gegeten en ook met die van Laurien, naar het Sangriafeestje geweest @ Laurien, Alba en Charlène, Sightseeing gedaan, hardgelopen, gezwommen en aerobics les gevolgd, naar een volksmuseum over Hongarije geweest, een rondleiding gehad in de op 1 na grootste synagoge van de wereld en warme chocomel gedronken in het New York café :)!

Al met al heb ik het hier ontzettend naar mijn zin, maar mis ik jullie natuurlijk ook allemaal!

Love from Budapest X

• 20 September 2012 - 16:35

Ilse:

Jolientje!
    Natuurlijk zit je aan de sangria hoe kan het ook anders hahahahah XD
    En leuk he, anatomie en (patho)fysiologie! ;)
    Mis jou ook hoor roomie! :( Maar kom dus snel langs!
    XxX

• 21 September 2012 - 09:16

Denise:

Hej Jolientje!

Zo te lezen heb je het super goed naar je zin! House of terror is mooi/indrukwekkend he?! Can't wait to come visit you!

Tot sneeelllll
    xxx

• 24 September 2012 - 10:47

Florence:

Ey Jolientje,

Dat klinkt super! Maar komt naast al dat stappen, ook wel iets van leren? :P
    Die anatomie is vooral stampen, mss kun je tijdens het stappen oefenen op andere mensen ;)
    Heel veel plezier nog en ik ga snel proberen een nieuwe datum te prikken!

xx Florence

• 29 Oktober 2012 - 19:40

Ingrid:

Heey Jolien, geniet van je Budapest tijd, want je bent al over de helft heen. En zo te horen hoef je je niet te vervelen met alle logees. Heb je nog wel tijd over voor je studie? We wensen je een onvergetelijke tijd toe en hopelijk zien we je met de feestdagen weer op de Kerkstraat.

Groetjes van Math, Ingrid en Bas xxx