Dag Nederland, hallooooo Budapest - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jolien Budapest - WaarBenJij.nu Dag Nederland, hallooooo Budapest - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jolien Budapest - WaarBenJij.nu

Dag Nederland, hallooooo Budapest

Blijf op de hoogte en volg Jolien

05 September 2012 | Nederland, Eindhoven

Na maanden voorbereiding was het gisteren eindelijk zo ver... voor vier maanden naar Budapest! Voor vertrek nog 10x mijn enorme tas van- en op de weegschaal, stel je voor dat ik niet het max. aantal kg's haal of weer te veel heb?!
Gelukkig hoefde ik niet zelfstandig met mijn dikke 40kg naar Eindhoven Airport te reizen, maar waren mijn ouders zo lief om mij erheen te brengen. Daarnaast kwamen Rik, Larissa en Michiel me ook nog eens uitzwaaien en wenste Pascal me veel turbulentie toe.. Ik wil ook nog even iedereen bedanken voor alle lieve smsjes/telefoontjes/mailtjes/facebookberichtjes én cadeautjes ;)!
Op het vliegveld hoefden we niet lang te wachten, Laurien en haar vriend Vincent stonden nog geen moment later achter ons!

- Voor de insiders -
Haar koffer liet me denken aan dat van Lionne afgelopen vakantie, dus hier werd nog snel provisorisch iets op bedacht.

Nadat het allerliefste cadeautje ooit (foto volgt) nog snel in mijn tas was gepropt, konden we dan echt vertrekken!
Gelukkig leverde het inchecken en de douane geen problemen op en hadden we een zeer voorspoedig vlucht :).

Nog geen twee uur later werden we door het neefje van mijn huisbaas opgehaald van het vliegveld die ons naar mijn kamer bracht.

De eerste indruk van Budapest:
- het was al donker om 20.00u (onze conclusie: de zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen, daarnaast is er geen tijdsverschil met Nederland)
- de verkeersborden zijn hetzelfde
- er zijn veel herkenbare bedrijven
- het straatbeeld is wel heel anders (ook hier zal ik nog foto's van maken)
- mijn huisgenootje en huisbaas zijn erg aardig en kunnen gelukkig goed engels (hongaars is dus eeeecht niet te verstaan)

Van mijn eerste hongaarse forinten zijn Laurien en ik meteen een paar nectarines gaan halen en een drankje gaan drinken (dankjewel Denise!)

Verder hebben we goed geslapen en gaan we nu op kamer-jacht voor Laurien en op zoek naar hongaarse simkaartjes.

Viszlát, Jolien

Ps. het is natuurlijk zeer gewaagd om te zeggen tot het volgende reisverslag, maar net als bij dagboekjes ben ik bang dat het bijhouden waarschijnlijk niet gaat lukken.. toch zal ik het proberen ;)!!

  • 06 September 2012 - 11:33

    Vera Verheggen:

    Ha Jolanzlát!
    Wat sjiek om noe alweer get van dich te heure!!
    Hubs se toevallig auch ein foto van het koffer van Laurien? Er weare allemoal foto's beloafd, maar dea foto mot ich toch auch ff vergelieke, haha.
    Nog heul veul plezeer doa, en hopelijk kump er weer snel ein volgend verslaag!!
    xx

  • 06 September 2012 - 13:47

    Mibo:

    Joooo Jo!

    Man wat heb jij een geluk gehad bij de douane hahaha. Daar had ik iets minder geluk mee ;).
    Fijn om te horen dat het daar al om 20 uur donker is, wordt dus sterren kijken daar!
    Verder ga ik rustig op zoek naar de 2 euro retour tickets naar boeddhapest. Super land
    heb je uitgezocht.

    Peace.

  • 06 September 2012 - 13:54

    Samantha:

    Jihoeeeeee!!! al helemaal geïnstalleerd dus, en ook nog internet! Ben benieuwd naar de foto's en je volgende reisverslagen (voor zover beschikbaar, hahahaha).

    Have fun daar, gedraag je etc etc
    xxxxx

  • 06 September 2012 - 14:02

    Roel:

    Vind ik leuk.

  • 06 September 2012 - 15:02

    Florence :

    Jolientje!!!
    Heel veel plezier, geniet ervan en hou ons op de hoogte!
    Ik kom snel een keertje kijken waar je terecht bent gekomen!!
    xxx

  • 06 September 2012 - 18:12

    Pascal:

    Heey zussie,

    even een blik op je ontbijtJE geworpen en zie meteen dat alles goed gaat daarzo ;)
    Vet cool die adventkalender, vraag me af of dr ook overal chocola ofsow achter zit.

    Heb echter ook nog een boze opmerking! Ik dacht dat we je eind 2012 terug kregen, ipv eind 2013 :|
    'Periode: van 5 september 2012 tot en met 31 december 2013'
    Was niet bepaald van plan je zolang te gaan missen..

    Turbulente groetjes,

    Pascal

  • 06 September 2012 - 19:00

    Lionne:

    Jolanski! Dat klinkt goed daaroo, ik vind Laurien nu al aardig (en haar koffer ook). Fijn dat je zelfs dan nog aan mij denkt! Heel veel plezier de komende dagen. xxx

  • 06 September 2012 - 21:16

    Oom Dré:

    Fijn om te lezen dat je een goede start hebt.
    Hier in Limburg zijn alweer allerlei nieuwe dingen gebeurt met vandaag als hoogtepunt een nieuwe vloer in Deetere.

    Viszlát (wat de vertaling ook mag zijn), Oom Dré

  • 07 September 2012 - 12:56

    Céline:

    Jolientje mijn vriendjeee! Heel veel plezier, EN TOT SNEL ;)
    Xxxxxxxxxxxxx

  • 08 September 2012 - 10:04

    Moniek:

    Haaa Jolandaa!

    Leuk om te leaze det het dich zoa good bevilt!

    Ich wunsj dich ein fijn weekend toe in Boedapest!!

    Groetjes vanoet Deetere!

    Xx Moniek

    P.s. Joamer dets ze volgende weak neet bie de grandioze kirmis in Deetere kins zeen :P

  • 08 September 2012 - 13:38

    Denise:

    heeej jolientje!

    geen dank hoor^^ fijn dat het allemaal goed gegaan is! kom snel langs met de hele bubs (zie bericht ilse) om alles te bewonderen en je eindelijk mjn 100% boedapest te overhandigen ;) heel veel plezier daar!!!

    xxx

  • 19 September 2012 - 14:33

    Annie:

    Lieve Jolien,

    Vandaag heb ik een kaart naar Boedapest gepost. Ik ben benieuwd wanneer je deze kaart ontvangt.
    Wil je me een berichtje sturen als je de kaart ontvangen hebt. Groetjes van ons allemaal en xxxxxxx

  • 19 September 2012 - 14:33

    Annie:

    Lieve Jolien,

    Vandaag heb ik een kaart naar Boedapest gepost. Ik ben benieuwd wanneer je deze kaart ontvangt.
    Wil je me een berichtje sturen als je de kaart ontvangen hebt. Groetjes van ons allemaal en xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Jolien

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 6293

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 December 2012

Minor in Budapest

Landen bezocht: